Yavrukurt
Çocukların sosyal becerilerini , içinde yaşadığı topluma ve doğaya olan duyarlılıklarını geliştirebilen, sosyal etkileşimlere olanak tanıyan ,izcilik faaliyetlerinin yavrukurt basamağında ki kazanım/beceri sıralaması. | ||
***** | 21. Yüzyıla damgasını vuran beceriler ışığında hazırlanmıştır. | |
***** | Yaratıcılık (creative) | |
***** | Kritik düşünme (critical thinking) | |
***** | İletişim (communication) | |
***** | Takım halinde çalışma , işbirliği (collaboration) | |
Adaylık devresini tamamlayan izciler, ant içerek “izci” olurlar. | ||
And içecek izci, izciliğe giriş tarihinden itibaren en az üç ay içinde ant içmeye hak kazanabilecek davranışları kazanmaya çalışır. Eğer aday izci, bu dönem içinde ant ve töreyi ezberlemiş, ant ve törenin öngördüğü bilgi, beceri ve kazanımlara sahip olmaya başlamışsa, liderinin onayı ile ant içmeye hak kazanır. İzciye yönelik hazırlanan kişisel gelişme programının, uygulanabilirliğinin ilk göstergesi de ant içme törenidir. Belirlenen ve kendisine bildirilen süreç içerisinde verilen görevleri başarmanın sonucunda aşama kaydedeceğini bilmek, izciye ilerleme isteği, başarma azmi verir, başarmanın sonucunda ödüllendirileceği bilincini kazandırır. Yaşlarına göre pedagojik gelişimsel özelliklerinden ve son dönemde eğitim sisteminde de kabul gören ‘’PUANLAMA’’ dışı kazanım takibi ile gelişim süreçleri değerlendirilecektir. Bu yaşlardaki izcilerde değerlendirme, tamamen Liderinin , çocuk ve kümenin genel dinamiği üzerindeki öngörüsü ile olacaktır. Her küme Lideri basamaklar arası geçişlerde içerisinde bulundukları fiziki , sosyal ve maddi-manevi şartları göz önünde bulundurarak bir değerlendirme yapacaktır. |
||
YAVRUKURT basamağı 4 aşamadan oluşmaktadır. |
||
ADAY İZCİLİKTEN ASLAN-LION BASAMAĞINA GEÇİŞ | ||
ASLAN İZCİLİKTEN KAPLAN-TIGER BASAMAĞINA GEÇİŞ | ||
KAPLAN İZCİLİKTEN KURT-WOLF BASAMAĞINA GEÇİŞ | ||
KURT İZCİLİKTEN AYI-BEAR BASAMAĞINA GEÇİŞ | ||
YARUKURT OLUP BRONZ OKU (BRONZE ARROW) TAKAN İZCİ |
||
***** | Temel İzcilik bilgi ve becerilerine hakimdir. | |
***** | Çevreye duyarlılığı çevreyi koruma bilinci gelişmiştir ve bu konudaki farkındalığını ifade edebilir. | |
***** | İzcilik çalışmalarında ve kamplarda yeni başlayan izcilere örnek teşkil edecek davranış sergiler ve onlara rehberlik ederek liderlerine yardımcı olur. | |
***** | Eleştirel düşünür ve ilerlemeyi hedefleyerek bir gelecek planı oluşturabilir. | |
***** | Kümesinin ve bulunduğu ortamın çıkarlarını gözetir. | |
***** | Pedagojik gelişimine uygun kültür ve sanat etkinliklerini takip edebilir. | |
***** | Milli değerlerini tanır, kavrar ve bu değerlere sahip çıkar. | |
***** | Fiziksel aktivitelerde düzenli ve disiplinli hareket ederek başarılı olur. | |
***** | ‘’Macera ve keşif ‘’ alanında bu konuda uzman liderler ile gerekli temel bilgi ve beceri kazanımlarını uygulamalı olarak tamamlamıştır. | |
***** | Liderinin kısa süreli yokluğunda kümesini/öbeğini sevk ve idare edebilecek kabiliyeti gelmiştir. | |
***** | Kümesi/öbeği için oluşabilecek tehlikeler konusunda farkındalığı gelişmiştir ve risk hesaplayabilir…(Belirlenen alanda toplanma,trafiğin yoğun olduğu alanlarda hareket gibi….) |